Ønsker du å klage? Her får du hjelp.

Elklagenemnda behandler klager fra forbrukere som springer ut av kontrakt mellom energiselskap og forbruker om overføring eller levering av elektrisk energi. Også krav som springer ut av avtaler om tilknytning av forbrukerens elektriske installasjon til distribusjonsnettet, behandles. Når begge parter er enig i det, kan Elklagenemnda også behandle klager fra forbrukere som har levering av fjernvarme eller annen energi enn elektrisk energi.

Kontakt oss

Dersom du ønsker å sende inn en klage til Elklagenemnda, gjør du det i vår klageportal. Har du en pågående klagesak hos oss, kan du følge saksgangen i portalen her.

For henvendelser som ikke gjelder en konkret klagesak, kan sekretariatet nås på e-postadressen elklage@elklage.no. Elklagenemnda tar ikke imot klager per e-post.

Sekretariatet har telefontid tirsdag, torsdag og fredag mellom kl. 13 og 15, og nås på telefonnummer 23 08 84 70.

Postadresse:
Elklagenemnda
Postboks 7184 Majorstuen
0307 Oslo